vrijdag 2 januari 2015

Waar komt mijn boeken liefde vandaan?

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/13402233/?claim=88ngb6ukbpj">Follow my blog with Bloglovin</a>
Op de middelbare school las ik alleen boeken als huiswerk tot dat ik een meisje ontmoette. Het meisje en ik werden al snel vriendinnen en zij vertelde mij over The Hunger games boeken. Ik had de film al gezien en was best benieuwd naar het vervolg. Ik leende boek de eerste twee delen van haar en las ze vrij snel uit. Het verbaasde mij dat ik ze zo snel uit gelezen had of überhaupt al gelezen had. Ik smachtte naar deel 3, maar helaas was ze op vakantie. Ik heb toen de hele serie aangeschaft, omdat ze 2 + 1 gratis waren. In de boeken zat een foldertje van  uitgeverij van Goor (dacht ik). Op het papiertje las ik over andere boeken en al gauw zag ik Divergent ertussen staan. Ik op weg naar de bibliotheek om het boek op te halen. Die dag weet ik nog goed ik zat op de bank en las het hele boek uit in 2 dagen. Toen ik het weg legde zei ik tegen mezelf 'Wauw wat was dat een goed boek!' Daarna kwam al gauw het besef van wat moet ik nu doen. Op dat moment werd ik voor een moment heel depressief deel 2 was al uitgeleend en het leven van Tris was zo veel spannender dan mijn eigen leven. Na Divergent ging het snel ik kocht meer boeken en las ze behoorlijk snel uit. Na Divergent kwam Twilight. Op een rommelmarkt keek ik bij een boekenkraampje en zag ik Twilight liggen en stond ermee in mijn handen en toen hebben mijn ouders het voor mij gekocht (overigens kopen ze nu geen boeken meer voor mij tsss). Eenmaal thuis realiseerde ik mij dat de boeken ook verfilmd waren. Ik hield mij voor om alleen de eerste film te gaan bekijken en daarna te gaan lezen. Diezelfde dag heb ik de eerste 3 delen gezien en de volgende dag de andere 2 films. Na Twilight kwamen Fallen en The Mortal Instruments en toen raakte ik de tel kwijt. Eigenlijk was the Hunger games triology mijn eerste serie die ik las, maar ik zeg altijd Divergent. Dat komt doordat Mockingjay zo !##%$% was! Alles wat ik niet wou dat gebeurde ja je raad het al gebeurde! Daarnaast vindt ik Katniss het vervelendste personage waar ik ooit over gelezen heb. Divergent daarentegen had alles wat ik maar wou in een boek. Ik heb Allegiant sinds de verschijning al in mijn kast staan, maar ben er nog steeds niet in begonnen.... Misschien komt het door het einde van Allegiant waar ik al door ben gespoilt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten